woensdag 28 januari 2009

Rangorde van behoeften

Naar aanleiding van ons gesprek vanmorgen (Ronald, Brian, Wilma en ik) presenteer ik hieronder de rangorde van behoeften op het gebied van eLearning professionalisering van Avans docenten. Deze rangorde is opgesteld in antwoord op de vraag: "Wat hebben docenten nodig om breder en beter gebruik te maken van eLearning?", die ik in mijn stageopdracht heb beantwoord.

Op basis van de gegevens over de behoeften is de volgende rangorde van veel naar weinig behoefte gemaakt:
1 Behoefte aan goede voorbeelden van digitale didactiek
2 Behoefte aan meer bruikbaar digitaal lesmateriaal
3 Behoefte aan mogelijkheden om te kunnen experimenteren met eLearning
4 Behoefte aan informatie over de mogelijkheden die eLearning het onderwijs te bieden heeft
5 Behoefte aan gelegenheid om op andere academies te kijken hoe eLearning wordt gebruikt
6 Behoefte aan hulp bij het toepassen van eLearning in het onderwijs
7 Behoefte aan hulp bij het ontwikkelen van didactische vaardigheden m.b.t. het geven van onderwijs met eLearning toepassingen
8 Behoefte aan hulp bij het vinden en selecteren van goede educatieve software
9 Behoefte aan hulp bij het innemen van de verscheidenheid aan rollen waar je als docent mee te maken krijgt bij eLearning
10 Behoefte aan hulp bij het omgaan met computerapparatuur
11 Behoefte aan hulp bij het ontwikkelen van ICT-basisvaardigheden

Een aantal van deze behoeften hebben duidelijke linken met DLC. Mooie aanknopingspunten voor ons dus!

Geen opmerkingen: