donderdag 23 oktober 2008

Gesprek met Rien

Afgelopen dinsdag heb ik Rien twee vragen voorgelegd.

1. Is het mogelijk dat er op korte termijn een multimediacabine wordt ingericht in Tilburg?
2. Wat is de rol van het LIC bij het vinden en oormerken van digitaal leermateriaal?

Multimediacabine
In de investeringsbegroting voor 2009 is de aanvraag van een multimediacabine opgenomen. Voor het project 'Leren met Digital Content' is het mogelijk om tot die tijd een multimediacomputer in te richten. Wanneer Theo van Deursen kan aangeven wat de benodigdheden zijn, neemt Rien contact op met Ad Vogels om het aan te schaffen.

Rol LIC
Het ondersteunen bij het vinden en oormerken van leermateriaal is de kernfunctie van de informatiespecialisten. Ik heb het idee geoppert om een loket op te stellen die beheerd wordt door een groep medewerkers van het LIC, zodat het loket iedere dag bemand wordt en 'klanten' goed worden geholpen. Een groep informatiespecialisten krijgen dan als taak om de contentketen van vinden, ontwikkelen, delen en arrangeren te coördineren.

Studenten CMD
Binnenkort heeft Rien samen met Jan Snijders een afspraak met Jan Peeters, adjunct-directeur van CMD, over de mogelijkheden van samenwerking. Heel concreet zou het voor het project 'Leren met Digitale Content' heel mooi zijn als studenten de taak op zich kunnen nemen om een website te ontwikkelen, een soort voorportaal voor docenten die:
- op zoek zijn naar digitaal leermateriaal;
- digitaal leermateriaal willen ontwikkelen;
- digitaal leermateriaal willen delen;
- digitaal leermateriaal willen arrangeren / gebruiken.

Achter het voorportaal gaat de organisatie schuil. O.a. Welke mensen en middelen kunnen de 'klant' ondersteunen bij de contentketen? Maar ook tips en trucs, tools, achtergrondinformatie, good practices, etc.

Leergang eLearning
Bij het ontwikkelen van de leergang eLearning kunnen we wellicht studenten in de afstudeerfase inschakelen. Ronald neemt contact op met Gijsbert Erkens van de Universiteit van Utrecht om de mogelijkheden te pijlen.

Geen opmerkingen: